wtorek, 28 maja 2013

Zwiadowcy : Czarnoksiężnik z Północy

Tytuł : Zwiadowcy : Czarnoksiężnik z Północy
Autor : John Flanagan
Moja Ocena : 8/10
Tom : 5






Zwiadowcy : Czarnoksiężnik z Północy to kolejna książka opowiadająca o młodym zwiadowcy Will'u. Akcja tej części odbywa się cztery lata po wydarzeniach z poprzedniej książki. Jest to dosyć dużo czasu jak na dwie kolejne części, na szczęście autor rekompensuje nam wszystkie te niedogodności wspaniała fabułą książki i nowymi wydarzeniami.
Will po kolejnych latach nauki jakie zbierał u swojego mistrza Halta nabył dużo nowych umiejętności i nareszcie dostał przydział do swojego lenna, nad którym miał sprawować pieczę. Po krótkim czasie dostaje jednak wiadomość od Halta o nowym zagrożeniu, jakie zapanowało na północy kraju. Will wyrusza na swoją pierwszą prawdziwą misję, w dodatku zupełnie sam. Dopiero po pewnym czasie dołącza do niego Alyss, ukochana Will'a.
Głównym problemem na północy jest pewien 'czarnoksiężnik'.  W świecie stworzonym przez Johna Flanagana nie istnieje magia, dlatego pojęcie czarnoksiężnika jest ludziom zupełnie obce. Czy Willowi uda się rozwikłać tajemnice 'magii'?  I kim jest tajemniczy rycerz pojawiający się w lesie?
Książka jest napisana językiem typowym dla tego autora. Jest odpowiednia dla młodszych czytelników, jak i dla starszych.
Książka jednak nie podobała mi się tak bardzo jak poprzednie części. Zabrakło tu tego 'czegoś' co sprawia, że książkę czyta się z zapartym tchem i nie można doczekać się kolejnej części. Mimo to Zwiadowcy : Czarnoksiężnik z Północy są warte przeczytania.

Książka została przeczytana w ramach wyzwania:

2 komentarze:

  1. Serię znam jedynie z recenzji innych czytelników. Póki co sama nie mam jej w planach.

    Recenzję dodałam do wyzwania,
    pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Hej tam. Chciałam Ci dać znać, że nominowałam Twój blog do Liebster Blog Award. Strasznie lubię Twoje recenzję, bo masz podobny gust do mojego i fajnie widzieć, że ktoś jeszcze czyta książki np. z gier o asasynie. Więc jak znajdziesz chwilkę czasu to może odpowiesz na kilka pytań? Zapraszam: http://griffin-ulubione.blogspot.co.uk/2014/06/9-liebster-blog-award.html

    OdpowiedzUsuń