niedziela, 2 grudnia 2012

Kłamca : Kill'em all

Tytuł : Kłamca : Kill'em all
Autor : Jakub Ćwiek
Moja ocena : 10/10
Tom : 4
Liczba stron : 373






Zabrałam się za tą książkę z wielkim entuzjazmem, w końcu poprzednie części były naprawdę niesamowite. Kłamca : Kill'em all dorównał wcześniejszym tomom serii, a nawet je przebił. Książkę czyta się naprawdę gładko, często śmieszy, a zakończenie rzeczywiście było na miarę wiekopomnego dzieła.

W poprzednich częściach dowiadujemy się kim był Loki - nasz główny bohater. Jest on jednym z bogów nordyckich, który posiada niezwykłą umiejętność - może zmienić się w kogokolwiek zechce. Miał też żonę - Sygin, która umarła w którejś z poprzednich części lecz obiecała powrót.

Cały świat nawiedziła Apokalipsa pod dowództwem Lucyfera. W Australii zastępy aniołów walczą z armią szatana, w Paryżu przyjaciele Lokiego (Eros i Jenny) próbują uciec przed nadchodzącą plagą zombie, Bachus uwięziony na biegunie północnym stara się wydostać z dziwnego więzienia, Sygin powraca do świata żywych pod postacią Mary Ann, a Loki siedzi sobie w Dolinie (w innym świecie) mając na celu zabicie Antychrysta i nie wiedząc nic o Apokalipsie na Ziemi.

W książce jest pełno dziwnych i barwnych postaci fantastycznie opisanych przez Jakuba Ćwieka. Każda z nich ma określony charakter, ulubione powiedzenia i zachowania. W niektórych książkach właśnie tego mi brakuje. W Kłamcy każda osoba jest głęboko opisana i ma swoją historię.

Czytałam ostatnio wywiad z tymże autorem. Zaprezentuję wam fragment:

"Nie pamiętam dokładnie, kiedy po raz pierwszy, ale tak - taki moment  miał miejsce, gdy byłem jeszcze dzieckiem. Z tą małą różnicą, że powiedziałem sobie wtedy: nie, dzisiaj nie dorastam. I tak to już trwa od blisko dwudziestu pięciu, dwudziestu sześciu lat. Nie zapowiada się też, by miało się to wkrótce zmienić."
Żródło : Tom kultury

Jakub Ćwiek wydał ostatnio książkę pod tytułem : "Chłopcy", którą również mam zamiar przeczytać.

Wracając do Kłamcy : jest to rewelacyjna książka i polecam ją każdemu, kto chce się pośmiać i odwiedzić świat pełen barwnych postaci.
***
(: Zespół Amina Liberti nagrał piosenkę o głównym bohaterze książki :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz